Saturday, February 24, 2018

Pizza homemade nova

SLOT: PIZZA HOMEMADE NOVA

okay, harini saya nak share tentang bagaimana membuat pizza yang simple tapi menyelerakan...slrrrppppp..satu famili aku suka..kahkah..ni pun first time buat..coba2 saja.

Sorry, tak sempat nak tangkap gambar step by step..sebab buat laju2..dua tiga jam before bertolak ke IPG..😂

BAHAN-BAHAN
1. Sos Kimball untuk Spagetti
2.sosej
3.ayam
4.cendawan (aku suka yg gedabak gemuk bila kita genggam tu)
5.capsicum (cili benggala)
6.roti gardenia
7. Cheese keping2.(kalau suka)

CARA-CARA
1.rebuskan ayam dan racikkan carikkan.
2.potong dadu halus2 cendawan.
3.hiriskan sosej.
4.hiriskan capsicum.
5.sapukan sos spaggeti kimball ke atas roti gardenia.
6.taburkan sosej, ayam,cendawan dan capsicum ke atas roti.
7. Letakkan kepingan cheese di atas sekali.
8.Bakar di dalam oven selama 15-20 minit dengan 150°c.
9.baca bismillah, telan!😄

Sumber: Youtube dan diolah oleh saya.

Okay guys, selamat mencuba!!😉

No comments:

Post a Comment

Covid-19 telah merubah segalanya.... Bagaimana wajah Wuhan sebelum Covid-19?

Assalamualaikum..sudah lama saya tidak menjeguk blog ini. sudah lama saya tidak menulis. Hari ini, saya ingin menulis mengenai Covid-19.  ...